قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است!
سرخط خبرها

مشهد میزبان لیگ دسته اول والیبال کشور | هیجان به سالن «مهران» برگشت

  • کد خبر: ۴۹۷۷۴
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
مشهد میزبان لیگ دسته اول والیبال کشور | هیجان به سالن «مهران» برگشت
لیگ دسته‌یک والیبال کشور بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان و تعویق‌های مکرر کرونایی بالاخره از روز گذشته به‌صورت متمرکز در شهر‌های مشهد و کرمانشاه آغاز شد و تیم‌های گروه‌های «الف» و «ب» به‌ترتیب در این ۲ شهر وارد کارزار رقابت با یکدیگر شدند؛
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابتی که میزبانی دور رفت گروه «الف» به شهر مشهد داده شد تا ۲ نماینده استان اشتادسازه مشهد و فولاد نیشابور از این فرصت برای صعود به لیگ برتر به سود خود بهره ببرند. میزبانی که در روز اول با چالش‌ها و حواشی همراه بود، اما می‌تواند در ادامه مسیر به هموار‌شدن راه صعود نمایندگان استان به دور بعد کمک کند، حتی اگر این رقابت‌ها بدون حضور گرم تماشاگران مشهدی باشد.

 

چند ساعت بعد در «مهران»!

بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته‌یک مردان ایران از روز گذشته و در شهر مشهد با دیدار هوادار تهران و شهرداری جوان ارومیه آغاز شد؛ نبردی که در سالن مهران مشهد برگزار شد و در‌نهایت این تیم تهرانی بود که توانست ۳‌بر ۰ پیروز میدان باشد. با‌این‌همه حواشی چند ساعت بعد در سالن مهران آغاز شد، جایی که قرار بود نماینده خراسان، فولاد نیشابور مقابل سروقامتان همدان در سالن فردوسی به میدان برود، اما در فاصله ۴۸ ساعت مانده به شروع مسابقات با اعلام هیئت والیبال استان این دیدار به سالن امید و زندگی منتقل شد. البته این پایان ماجرا نبود و این دیدار نه‌تن‌ها در سالن مذکور هم برگزار نشد، بلکه در‌نهایت برگزارکنندگان مجبور شدند بازی را ساعت‌۱۵ در سالن مهران برگزار کنند! اتفاقی که البته اعتراض تیم‌ها را نیز به‌همراه داشت. نبردی که در‌نهایت با برتری ۳‌بر ۱ نماینده استان به پایان رسید. البته دیگر‌دیدار روز نخست این گروه با تدبیر دقیقه‌نودی هیئت والیبال استان به سالن شهید بهشتی منتقل شد و میان ۲ تیم مقاومت بسیج و ملوان تهران در آنجا برگزار گردید. همچنین اشتادسازه مشهد در گام نخست، دیدار حساس برابر مس رفسنجان را بانتیجه ۳ بر یک واگذار کرد.

 

روایتی از یک بی‌نظمی بد

یکی از بازیکنان فولاد نیشابور می‌گوید: ۲ ساعت در سرما ایستادیم و بعد گفتند بازی‌تان در این سالن برگزار نمی‌شود. صحبت‌های این بازیکن به تعویق بازی ساعت‌۱۱ صبح فولاد نیشابور و سروقامتان همدان در سالن امید و زندگی و انتقال آن به سالن مهران است؛ مسئله‌ای که مورد‌اعتراض بازیکنان تیم همدانی هم بود. یکی از بازیکنان همدان در‌این‌باره می‌گوید: از ۲ روز پیش تا الان ۳ بار مکان برگزاری مسابقه را عوض کردند. مگر اینجا والیبال آموزشگاه‌هاست؟!

جبار قوچان‌نژاد، رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی در این باره توضیحاتی ارائه می‌دهد و می‌گوید: سالن فردوسی مورد تأیید نماینده فدراسیون قرار نگرفت و در سالن امید و زندگی نیز دوستان در لحظات آخر گفتند نمی‌توانند آن را در اختیار قرار دهند. وی تصریح می‌کند: بعد از این اتفاقات تصمیم گرفتیم که مسابقات این سالن را به سالن شهید بهشتی منتقل کنیم.


تماشاگران، هیاهو و اکبر خداوردی

روز نخست لیگ دسته‌یک والیبال آقایان چندان خالی از تماشاگر هم نبود؛ مسابقاتی که به‌خاطر شرایط ویژه کرونایی قرار بود خالی از تماشاگر برگزار شود. با‌این‌همه در طول برگزاری مسابقه درِ سالن باز بود و تعداد انگشت‌شماری از علاقه‌مندان دوآتشه والیبال به سالن آمده بودند. با‌وجود‌این بیشتر سر‌و‌صدای حاکم بر سالن به کری‌خوانی ذخیره‌های ۲ تیم برمی‌گشت. جایی که بعد از هر امتیاز ذخیره‌های فاتح بازیکنانشان را تشویق و گاه حتی حریف را تحقیر می‌کردند! مسئله‌ای که یکی‌دو بار با دلخوری حریف رو‌به‌رو شد و داور را مجبور کرد که بازی را متوقف کند و به نیمکت تیم‌ها تذکر بدهد. اما چهره ویژه و شاخص روی سکو‌ها در افتتاحیه، اکبر خداوردی بود؛ سرمربی سال گذشته تیم والیبال سبزجامگان پیام خراسان که در لیگ برتر با این تیم روز‌های سخت و پُرفشاری را گذراند. خداوردی که حالا سرمربی مس رفسنجان است، دوباره به مشهد آمده بود و پیش از دیدار تیمش برابر اشتادسازه روی سکو‌ها نظاره‌گر دیدار تیم‌های هم‌گروهش بود.

 

پاک‌شدن خاطرات تلخ

اکبر خداوردی می‌گوید آمده‌ام تا خاطرات بدم از مشهد را با موفقیت در این مسابقات فراموش کنم. سرمربی اراکی مس رفسنجان که سال گذشته حاشیه‌های زیادی را در باشگاه پیام تجربه کرد، خاطرنشان می‌کند: کاری ندارم. مدیرعامل پیام فقط با یک دست کت‌و‌شلوار به میدان مدیریت ورزش آمده بود، اما انصافا خیلی اذیتمان کردند و حمایتی هم صورت نگرفت. وی افزود: آن‌قدر آقایان توی سر‌و‌کله هم زدند که دست‌آخر دودش توی چشم والیبال مشهد رفت. سرمربی سابق پیام تصریح می‌کند: در بازگشت به مشهد باز هم شاهد بی‌برنامگی‌ها هستیم. از دیروز چند بار محل برگزاری مسابقات را تغییر دادند و من اگر به‌جای ۲ تیم بازی افتتاحیه بودم، بازی نمی‌کردم!

 

رختکن‌های روی سکو و پروتکل‌های بهداشتی

از حواشی رقابت‌های روز نخست در مشهد می‌توان به شرایط ویژه کرونایی حاکم بر سالن اشاره کرد؛ جایی که دم در ورودی سالن تست تب‌سنجی انجام می‌شد و یک نفر با دستگاه سم‌پاش حاوی الکل مرتب در حال ضدعفونی سکو‌ها بود. سکو‌هایی که اگرچه تماشاچی زیادی را به خود نمی‌دید، اما در سِت پایانی دیدار افتتاحیه شاهد تعویض لباس بازیکنان تیم‌های بازی دوم بود! یکی دیگر از نکات حائز‌اهمیت هم استفاده از یک توپ در طول بازی بود! پروتکل‌های بهداشتی و شرایط ویژه کرونایی سبب شده بود در این رقابت‌ها از نوجوانانی که معمولا چهارگوشه زمین می‌نشستند و توپ را به بازیکنان می‌رساندند، استفاده نشود. در عوض چند توپ پشت نرده‌های تماشاگران قرار داده شده بود تا در صورت بروز مشکل مورد‌استفاده قرار بگیرد.
جنگ برای ۲ لیگ برتری ادامه دارد

رقابت‌های لیگ دسته یک در ۲ گروه نُه تیمی برگزار می‌شود و دست آخر قرار است از هر گروه ۴ تیم به مرحله پلی‌آف بروند. در آنجا ۸ تیم با یکدیگر رقابت‌هایی دوره‌ای را برگزار می‌کنند تا در پایان ۲ تیم اول و دوم بتوانند جواز حضور در لیگ برتر والیبال را به دست بیاورند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->